Σε μια εξαιρετικά ανταγωνιστική βιομηχανία, τα σούπερ μάρκετ βρίσκουν νέους τρόπους για να ξεχωρίσουν και να αλληλεπιδράσουν με τους πελάτες τους. Όλο και περισσότερα σουπερμάρκετ σε όλο τον κόσμο χρησιμοποιούν τον αρωματισμό για να αυξήσουν τις πωλήσεις των προϊόντων και παράλληλα να απομακρύνουν δυσάρεστες οσμές που ενδεχομένως επηρεάζουν αρνητικά τους πελάτες.
Ο αρωματισμός έχει από καιρό συνδεθεί ως μέσο που επηρεάζει τις συμπεριφορές και τα συναισθήματα και γι’ αυτό χρησιμοποιείται από πολλές επιχειρήσεις όπως ξενοδοχεία, γραφεία και καταστήματα λιανικής. Έχει αποδειχθεί ότι οι μυρωδιές επηρεάζουν τα συναισθήματά μας κατά 75%, καθώς η μόνη αίσθηση που συνδέεται άμεσα με το κέντρο των αισθήσεων του εγκεφάλου είναι η όσφρηση.
Η χρήση του αρώματος ως στρατηγικής μάρκετινγκ αποδείχθηκε ικανή να αυξήσει τις πωλήσεις πολλών κατηγοριών προϊόντων. Το άρωμα βελτιώνει επίσης τη διάθεση των πελατών όταν βρίσκονται στο κατάστημα, κάνοντας τους να περνούν περισσότερο χρόνο στο κατάστημα και αυξάνοντας το ενδιαφέρον τους για τα προϊόντα. Επιπλέον, η εξάπλωση του αρώματος και σε άλλες περιοχές του καταστήματος αυξάνει τις πωλήσεις των κοντινών προϊόντων, ειδικά στην κατηγορία προσωπικής φροντίδας.
Για παράδειγμα το άρωμα του φρέσκου πεπονιού, έχει αποδειχθεί ότι κάνει τους πελάτες να αγοράζουν περισσότερο και να αισθάνονται πιο αισιόδοξοι. Ο καθηγητής Mark Leenders από το Πανεπιστήμιο RMIT της Μελβούρνης διαπίστωσε ότι σε ένα ολλανδικό παντοπωλείο το άρωμα πεπονιού προκάλεσε παρορμητικές αγορές κάνοντας τους πελάτες πιο θετικούς στη διάθεση και στο να περιηγηθούν για περισσότερη ώρα στο κατάστημα.
Η οικοδόμηση μιας ισχυρότερης συναισθηματικής σχέσης μεταξύ πελατών και επωνυμίας μέσω των αισθήσεων μεταφράζεται άμεσα σε υψηλότερες τιμές που οι καταναλωτές είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν. Το Scent Marketing έχει αποδειχθεί ότι δημιουργεί μεγαλύτερα έσοδα για πολλές επιχειρήσεις όλα αυτά τα χρόνια.
Δοκιμές που διεξήχθησαν στις Ηνωμένες Πολιτείες αποδεικνύουν ότι το σωστό άρωμα ωθεί τους πελάτες να παραμείνουν περισσότερο στην αρωματισμένη περιοχή και ενισχύει την πρόθεση τους να αγοράσουν περισσότερα προϊόντα ενώ ψωνίζουν.
Η παρουσία ενός ευχάριστου αρώματος βελτιώνει τη διάθεση των πελατών. Σε σούπερ μάρκετ που χρησιμοποιήθηκε αρωματισμός στο τμήμα προσωπικής φροντίδας, οι συνολικές πωλήσεις του σαμπουάν Head & Shoulders αυξήθηκαν περίπου 17% ενώ το μερίδιο των συνολικών πωλήσεων της κατηγορίας σαμπουάν αυξήθηκε περίπου κατά 20%.
Αύξηση επίσης παρουσίασαν και οι πωλήσεις προϊόντων κοντά στο σαμπουάν. Το άρωμα αύξησε ακόμα το ποσό των μη προγραμματισμένων αγορών του σαμπουάν. Η αύξηση της κίνησης των πελατών στην αγορά του σαμπουάν ήταν περίπου 13%, ενώ υπήρχε περίπου 14% αύξηση της ποικιλίας που αναζητούσαν οι πελάτες επιλέγοντας μάρκες που συνήθως δεν αγοράζουν. Τέλος, η παρουσία του αρώματος παρήγαγε πιο θετικές αξιολογήσεις για το κατάστημα επειδή οι πελάτες ένιωθαν λιγότερο αγχωμένοι στο εσωτερικό λόγω της απουσίας πολλών διαφημιστικών.